خواص روغن چوب صندل | 10 خاصیت شگفت انگیز روغن ضروری چوب صندل | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

خواص روغن چوب صندل | 10 خاصیت شگفت انگیز روغن ضروری چوب صندل | پزشکی


آیا به دنبال زیاد شدن احساس آرامش و شفافیت ذهنی زیادتر در زندگی روزانه خود هستید؟ خیلیی از ما به سادگی گرفتار استرس شده و با خیلیی از مطالبات روزانه درهم عدم موفقیته می ‌شویم. دارا بودن تنها یک لحظه صلح و هماهنگی واقعا به خوب شدن زندگی ما یاری خواهد کرد.

روغن الزامی چوب صندل به دلیل منافع معالجه ای گسترده اش به کاربران یاری می ‌کند تا به وضوح ذهنی و آرامش زیادتری دست یابند.

این روغن الزامی افزون بر بوی شگفت آوری که دارد، می‌ تواند بر تندرستی کلی و تندرستی روانی همراه با خیلیی از خصوصیات معالجه ای شگفت ‌آور دیگر اثر بگذارد.


روغن چوب صندل چیست؟

روغن چوب صندل عموما به دلیل بوی چوبی و شیرینش شناخته شده است.

این روغن همواره به عنوان پایه محصولاتی نظیر بخور، عطرها، محصولات آرایشی و افتر شیو به کار می ‌رود. همینطور به راحتی با روغن های دیگر ترکیب می شود.

به طور قدیمی، روغن الزامی چوب صندل قسمتی از سنت ‌های مذهبی در هند و دیگر کشورهای شرقی است.

درخت چوب صندل، مقدس تلقی می‌ شود. این درخت برای مراسم‌ های مذهبی متفاوت از جمله ازدواج و تولد مصرف می‌ شود.

روغن چوب صندل یکی از گرانترین روغن های موجود در بازار امروز است.

با کیفیت ترین چوب صندل، گونه هندی آن است که به عنوان صندل سفید (Santalum album) شناخته می شود.

هاوایی و استرالیا نیز چوب صندل را تولید می‌ کنند، اما به دید می رسد که که کیفیت و خلوص آن به گونه هندی نرسد.

برای به دست آوردن زیادترین خاصیت از این روغن اساسی، درخت چوب صندل بایست حداقل ۴۰-۸۰ سال قبل از اینکه ریشه بتواند برداشت شود،پرورش کند.

روغن چوب صندل شامل دو جزء اصلی فعال، آلفا و بتا سنتالول است. این مولکول ها رایحه ای قوی با چوب صندل را تولید می کنند.

آلفا سنتالول به طور ویژه برای مزایای تندرستی متعدد مورد ارزیانگران گرفته است. بعضی از این مزایا شامل خوب شدن کنترل قند خون در موضوعات مربوط به حیوانات، کم شدن التهاب و یاری به کم شدن تکثیر سرطان پوست است.

همینطور بخوانید: خصوصیات روغن های طبیعی

۱۰ فایده روغن چوب صندل

مزایای چوب صندل متعدد است، اما تعداد اندکی از آن ها به طور ویژه برجسته هستند. بیایید نگاهی به آن ها بیندازیم، با مجله تندرستی همراه باشید.


  • وضوح ذهنی زیادتر با روغن چوب صندل

  • یکی از مزایای اولیه روغن چوب صندل این است که زمان مصرف در آروماتراپی و یا به عنوان رایحه، وضوح ذهنی را زیاد شدن می‌ دهد. به همین علت است که اکثر برای مدیتیشن، دعا، یا مراسم های مذهبی دیگر مصرف می‌ شود.

    مطالعه ‌ای که در ژورنال بین ‌المللی planta Medica منتشر شد، اثر روغن چوب صندل بر روی سطوح دقت و برانگیختگی را مورد ارزیانگران داد. پژوهشگران گرفتنند که ترکیب اصلی چوب صندل، آلفا – سنتالول ، مقدار دقت و وضعیت را زیاد شدن قابل توجهی می دهد.

    وقتی که احتیاج به تمرکز ذهنی دارید، در حالیکه می ‌خواهید در طی این روند آرام باشید، از روغن چوب صندل مصرف نمایید.


  • استآسان و آرامش

  • افزون بر اسطوخودوس و بابونه، چوب صندل فهرست روغن ‌های الزامی برای مصرف در آروماتراپی را تکمیل میکند که به منظور تسکین نگرانی، استرس و افسردگی مصرف می شود.

    مطالعه ‌ای که در ژورنال معالجه های تکمیلی منتشر شد، نشان داد بیمارانی که چوب صندل را مواظبت ‌های تسکین ‌دهنده گرفتن کرده بودند در مقایسه با بیمارانی که چوب صندل را گرفتن نکرده بودند، احساس آرامش زیادتری داشتند.


  • خصوصیات روغن چوب صندل برای تثبیت قوای جنسی

  • کارشناسان دکتری آیورودیک به طور قدیمی از چوب صندل به عنوان داروی تثبیت قوای زناشویی مصرف می‌ کنند.

    از آنجا که ماده ‌ای طبیعی است که تمایل زناشویی را زیاد شدن می‌ دهد، چوب صندل به زیاد شدن میل زناشویی یاری می‌ کند و می‌ تواند به آقایان با ناتوانی زناشویی یاری کند.

    برای مصرف روغن الزامی چوب صندل به عنوان داروی قوای زناشویی طبیعی،تلاش نمایید یک قطره از آن را به روغن ماساژ و یا لوسیونمحلی اضافه نمایید.


  • فایده مرطوب کنندگی روغن چوب صندل

  • چوب صندل یک مرطوب کننده متوسط است؛ به این معنی که قادراست انقباضات جزئی در بافت های نرم ما، نظیر لثه و پوست ایجاد کند. خیلیی از تونرهای صورت که برای پاک سازی و تسکین صورت مصرف می شوند، شامل چوب صندل هستند.

    اگر به دنبال یک مرطوب کننده طبیعی هستید، می توانید چند قطره روغن چوب صندل را به آن اضافه نمایید. خیلیی از مردم از روغن الزامی چوب صندل برای جنگیدن با آکنه و خال‌ های تیره مصرف می ‌کنند.


  • ضد ویروسی و ضد عفونی کننده

  • چوب صندل یک فاکتور ضد ویروسی عالی است. نمایان شده است که این روغن برای پیشگیری از تکرار از ویروس های شایع نظیر ویروس هرپس سیمپلکس ۱- و ۲- مفید است.

    مصارف دیگر شامل کم شدن التهاب دراثر سوزش خفیف پوست نظیر زخم‌ های میزانی، جوش و یا زگیل است. قبل از این که این روغن را مستقیما به پوست بمالید و یا آن را با یک روغن حامل آمیخته نمایید، همیشه روغن را در یک منطقه کوچک تست نمایید.

    اگر گلودرد دارید، می‌ توانید آمیخته یک فنجان آب با چند قطره روغن الزامی چوب صندل را غرغره نمایید.


  • خصوصیات ضد التهابی روغن چوب صندل

  • چوب صندل همینطور یک فاکتور ضد التهاب است که قادراست التهاب خفیف نظیر گزش حشرات، سوزش ارتباط و یا دیگر تقویت پوستی را تسکین دهد.

    یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که مواد فعال در چوب صندل می ‌توانند نشانه ها التهاب در جسم که با نام سیتوکین شناخته می شوند را کم شدن دهد.

    اعتقاد بر این است که این مواد فعال (سنتالول) به روش ای یکسان داروهای ضدالتهاب غیر زیان آور منهای پیامد جانبی منفی آن، عمل می کنند.


  • روغن چوب صندل خلت آور است

  • چوب صندل یک خلت آورعالی است که می ‌تواند در معالجه طبیعی سرماخوردگی و سرفه راه گشا باشد. چند قطره از آن را لیف حمام اضافه نمایید تا به کم شدن شدت و طول مدت سرفه هایتان یاری نمایید.

    همینطور بخوانید: روغن های الزامی برای معالجه سرفه

  • خصوصیات ضد پیری روغن چوب صندل

  • چوب صندل دارای آنتی‌اکسیدان است که می‌ تواند به کم شدن ضرر دراثر رادیکال ‌های آزاد، که سبب زیاد شدن سن و پیری می‌ شود، یاری کند. این یک ضد التهاب طبیعی است.

    طبق تحقیق های علمی با عنوان “روغن چوب صندل سفید به عنوان یک معالجه دارویی گیاهی در پوست” که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است، آزمایش ‌های بالینی توانایی روغن اسانس چوب صندل را برای یاری به خوب شدن طبیعی آکنه، اگزما، پسوریازیس، زگیل‌های متداولی و مسمومیت مولوسکوم است.

    ۵ قطره روغن الزامی چوب صندل به یک لوسیون جدید اضافه نمایید و از آن به طور مستقیم بر روی صورت برای خاصیت ها طبیعی ضد پیری و یا یاری به معالجه آکنه و دیگر بی قراری‌های پوستی مصرف نمایید.


  • روغن چوب صندل برای عفونت های دستگاه ادراری

  • در حالی که آزمایش‌ های بالینی برای پشتیبانی از این برتری کم است، مصرف داخلی از چوب صندل توسط کمیسیون آلمانی E برای معالجه حمایتی عفونت دستگاه ادراری، تایید می ‌شود.

    به گزارش کمیسیون E، یک چهارم قاشق چای خوری (۱ تا ۱.۵ گرم)از روغن اسانس چوب صندل برای عفونت‌ های دستگاه ادراری پیشنهاد می‌ شود. این معالجه تنها بایست تحت نظارت پزشک رخ دهد و نبایست بیش از شش هفته باشد.


  • تاثیرات ضد سرطان روغن چوب صندل

  • مطالعات با مصرف یک الگو حیوانی نشان می دهد که روغن صندل و مواد فعال آن، آلفا سنتالول، به عنوان فاکتور های شیمی معالجه ای عمل می کنند. یک مکملمحلی شامل پنج درصد روغن صندل چوب تاثیرات شیمیایی بر روی سرطان پوست ناشی نشان می دهد.

    در همین حال، تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد که آلفا-سنتالول مقدار بروز و چندگانگی تومور را به روش ای وابسته به وقت و غلظت کم شدن می دهد.


    خصوصیات روغن چوب صندل

    کاربردها و موارد مصرف روغن چوب صندل

    شما امکان پذیر است پیش از این با خصوصیات معالجه ای روغن ‌های الزامی دیگر آشنا باشید.

    هر روغن الزامی برتری‌ های منحصر به شخص خود را دارد و روغن چوب صندل از این موضوع مستثنی نیست. آروماتراپی عمل مصرف روغن های الزامی برای خوب شدن روانشناختی یا فیزیکی است.

    شما می توانید روغن های الزامی را منتشر ، استنشاق و یا به طورمحلی به پوست اعمال نمایید.

    خیلیی از مردم از روغن های الزامی به منظور مدیریت استرس و آرامش مصرف می کنند. عطرها به شدت با احساسات و خاطرات ما مرتبطند. این به این علت است که گیرنده های عطر ما در کنار مراکز عاطفی مغز، آمیبردال و هیپوکامپ قرار دارند.

    پژوهشگران باور دارند که رایحه ای ویژه می ‌تواند به برانگیختن احساسات آرام و صلح آمیز یاری کند. دیگر روغن ها امکان پذیر است با هورمون های ویژه، سرایت دهنده های عصبی یا آنزیم ها رابطه برقرار کنند و منجر به تغییر شیمیایی جسم ما می شود.

    چوب صندل نه تنها دارای مزایای بیشتری است، بلکه چندین استفاده هم دارد. به طور قدیمی، روغن چوب صندل به دلیل خصوصیات معالجه ای قابل توجهش یک فاکتور معالجه ای برجسته در دکتری قدیمی چینی و Ayurveda بوده‌ است.

    در این داروهای قدیمی، مصرف روغن الزامی چوب صندل شامل معالجه عفونت ‌های ادراری، مسائل هاضمه، سرفه و افسردگی است. چوب صندل قادراست به زیاد شدن تمرکز، وضوح ذهنی و تعادل یاری کند.

    همینطور بخوانید: بومعالجه ای چیست

    در دنباله چند راه برای امتحان روغن الزامی چوب صندل مصرف می شود:

    • تمدد اعصاب

    چند قطره روغن الزامی چوب صندل را قبل از کلاس یوگا و یا دیگر ساعات استآسان برای یاری به مرتب کردن وضعیت تمدد اعصاب ، استنشاق نمایید.


  • تمرکز

  • مناسبترین راه برای به دست آوردن برتری وضوح ذهنی چوب صندل، مصرف چند قطره روغن چوب صندل به مچ پا یا مچ دست در طول روز است. اگر نمی‌ خواهید آن را مستقیما به پوست خود اعمال نمایید، می ‌توانید به طور مستقیم روغن را استنشاق نمایید.

    از روغن الزامی چوب صندل در یک منتشر کننده مصرف نمایید تا هر کسی در خانه است از آن مصرف کند و لذت ببرد. افزون بر این می توانید چند قطره از آن را به آب حمام در پایان یک روز زیاد اضافه نمایید.


  • برای بدن

  • مصرف روغن الزامی چوب صندل در محصولات مواظبت از پوست شایع است.

    یکی از مناسبترین شیوه های مواظبت از پوست: روغن چوب صندل را با یک روغن پایه برای معالجه پوست خشک آمیخته نمایید. با ترکیب روغن چوب صندل با روغن های الزامی دیگر، خلاقیت ایجاد نمایید. به عنوان مثال، ۴-۵ قطره چوب صندل را با روغن گل سرخ و وانیل آمیخته نمایید و آن را به یک لوسیون خوشبو و عاشقانه اضافه نمایید. هم چنین می ‌توانید از روغن چوب صندل به عنوان پایه ‌ای برای نرم ‌کننده خانگی مو خود مصرف نمایید.

    چوب صندل یک افزودنی ایده آل به نرم‌ کننده برای یاری به پیشگیری از شوره سر است.


  • تمیز کردن و مصرف خانگی

  • شما می ‌توانید از روغن اسانس چوب صندل در خانه به روش‌ های متفاوت مصرف نمایید:

    • مصرف آن در ماشین خود با قرار دادن ۲-۳ قطره در دریچه A / C برای یاری به حفظ آرامش در طول ساعات شلوغ روز
    • از آنجا که چوب صندل دارای خصوصیات ضد عفونی کننده است، قادراست به ضد عفونی ماشین لباسشویی یاری کند.
    • اضافه کردن روغن چوب صندل به آب حمام برای کسب آرامش زیادتر

    پیامد جانبی روغن چوب صندل

    هیچ پیامد جانبی باارزشی برای مصرف چوب صندل وجود ندارد. بعضی مردم امکان پذیر است خارش پوست جزئی را از استفادهمحلی خود تجربه کنند. هنظیر هر روغن الزامی، قبل از مصرف آن، یک آزمایش کوچک بر روی پوست انجام دهید. پیش از اعمال آن به پوست، روغن الزامی چوب صندل را با روغن حامل و یا لوسیون آمیخته نمایید.

    روغن های حامل شایع جملهند از: روغن بادام، روغن جوجوبا یا روغن زیتون.

    مردم مبتلا به مریضی کلیه و همینطور بچه ها نبایست از چوب صندل مصرف کنند.

    مادران باردار یا پرستار نبایست از روغن داخلی صندل چوب مصرف کنند.

    اگر باردار و یا پراستارستید، وضعیت دکتری ویژهی دارید یا در حال حاضر دارو استفاده می نمایید، قبل از مصرف روغن چوب صندل با دکتر مشورت نمایید.

    همیشه یک روغن اسانس چوب صندل انتخاب نمایید که ۱۰۰ درصد خالص، درجه معالجه ای و ارگانیک تایید شده باشد تا قدرت، ایمنی و تاثیرقسمتی را تضمین کند.